Fjalar!  Helse
Trim & Fitness
HJEM > Helse > Trim & Fitness >  Kroppsvekt
 
Spør ekspertene om
 - Alder
 - Belasningsskader
 - Forbrenning
 - Komme i gang
 - Kondisjon
 - Kosthold
 - Kroppsvekt
 - Motivasjon
 - Muskelbygging
 - Oppstramming
 - Opptrening etter sykdom
 - Overtrening
 - Rusmidler og narkotika
 - Slanking
 - Smerter og skader
 - Styrketrening
 - Teknikk
 - Trening
 - Treningsopplegg


Sponsede linker

Kontaktlinser!
YourLenses selger kontaktlinser via internett i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland.

Gymgrossisten
Gymgrossisten er Nordens største e-handelsplass for trening, mosjon, diett og kosttilskudd.

LensWay
- Opp til 50% billigere kontaktlinser - Raske leveranser: 95% av alle ordre sendes innen 20 timer

Ønsker du å annonsere?
Klikk her!
Jeg må ned i vekt, har du noen gode tips?

hei jeg er en gutt på 16 år å er ca 177cm høy å veier ca 90 kg.. å vil gjerne gå ned.. jeg begynt å trene vkter å sykler.. men jeg skulle gjerne hatt noen tips om hva som er best å gjøre..

Hei!

Dette er forbrenninsgtrening som fungerer!

Du varierer mellom bolker på 20 sekunder med maks spurt, og perioder på 10 sekunder med hvile. Du tar åtte av disse knusende intervallene. Og hvis vi ser bort fra en kort oppvarming og nedtrapping, så bruker du bare fire usle minutter per dag, tre ganger i uken. Det er alt!

Kjør programmet om morgenen før frokost!

Minutter 1-4

Oppvarming:50 prosent av maks fulgt av:

Minutt 5

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Minutt 6

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Minutt 7

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Minutt 8

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Minutter 9-12

Nedtrapping 50 % av maks

Vanskelig å tro? Jeg vet det men vitenskapelig forskning viser at det virkelig fungerer på fettvevet. Faktisk kan det være en av de beste treningsprogrammene som noen sinne er lagd, i følge japanske forskere.

Kvelden før du skal utføre kardio, spiser du mindre karbohydrater. For det første så er det mer sannsynlig at kroppen omdanner karbohydrater til fett om kvelden. For det andre så kan det redusere mengden fett kroppen forbrenner mens du sover i tillegg til under og etter du kjører gerilja trening om morgenen.

Søken etter den aller beste fett forbrenningen

Dr. Izumi Tabata, Ph.D. og hans forsker team fra National Institute of health og nutrition i Tokyo, begynte nettopp å lete etter creme de la creme innen aerobisk trening - en metode så effektiv som mulig kan få fart på fett forbrenningsprosessen., samtidig som man forbedrer den kardiovaskulære formen. I følge forskerne burde en slik plan se ut som følgende:

Høy intensitet

I flere år har vi trodd at lavintensitets aerobisk trening er den beste metoden for å forbrenne fett. Ny forskning forteller derimot en helt annen historie. Mens studier viser at lavintensitets trening kan brenne lit mer fett. Ny forskning forteller derimot en helt annen historie. Mens studier viser at lavintens trening kan brenne litt mer fett mens man trener er den totale fettforbrenningen fra trening opp til 50 prosent større med intens kardio - ettersom det meste av fettet du forbrenner med høyintensitets trening skjer etter at du har trent ikke under selve treningen.

Form-fremmende

For å si det enkelt, jo bedre form du kommer i jo mer fett forbrenn er du. Toppform er generelt definert som det å ha både bra aerobisk og anaerobisk kapasitet. Dessverre, så

gir de fleste kardioprogrammer bare en løsning "enten/eller". De legger enten maksimalt vekt på det aerobiske systemet (som med de fleste rolige kardioprogrammer) eller legger maksimalt vekt på det anaerobiske systemet (som de fleste høy-intensitets kardio programmer

med mye hvile mellom). Så selvsagt vil et program som både maksimalt forbedrer aerob og_ anaerob kapasitet være en gudegave.

Oppsummering

For mye aerobisk trening tærer på muskulatur. Og muskler hjelper ikke bare til at du ser strammere og sterkere ut, men det fører også til at kroppen blir mer metabolsk aktiv. Det ideelle kardioprogram vil være akkurat langt nok til at du "'tenner"' metabolismen til å forbrenne det viktige etter-trenings fettet, men ikke så lenge at det begynner å spise opp hardt opptrente muskler.

Prøv å drikk en kopp kaffe eller godt brygget grønn te en time før du starter. Studier viser at koffein hjelper å frigjøre fettsyrer fra kroppens fettlagre, og dermed øker kroppens mulighet til å forbrenne fett. Det kan også øke styrken og "fokus" under treningen.

Geir Tverdal
Redaktør for Iform.no



ANNONSE

Flere aktuelle spørsmål
  - Kroppsvekt og gangsperre
  - Hvordan kan jeg gå opp i vekt?
  - Hvordan er best å spise og trene for best mulig vektøkelse?
  - Kor tynn må du vere for å få six-pack?
  - Vekt
  - Hvorfor ingen vektnedgang?
  - Magefett og trening
  - Ungdom og vekt
  - Operert røket seneband..
  - korleis gå opp i vekt
  - calorier
  - Hva med oss som har motsatt problem av slankere?
  - Hvordan bli kvitt brede hofter?
  - Trim og overvekt: Kan jeg slanke meg på 4000 kalorier om dagen?
  - Opp i vekt! Men får det ikke til..
  - Vil ned 5 kg, men blir veldig fort sulten, går ikke ned
  - Gir stanozolol vektøkning og bør jeg bruke det?
  - bli kvitt magen på beste måten?
  - Hvor mye kardio må jeg kjøre for å gå ned 7-8 kilo?
  - Gikk opp 30 kilo ved graviditet- hvordan slanker jeg meg?
  - Må ned 10 kg på 5 uker, går det?
  - Muskelvekt versus fettvekt, hvordan måle?
  - Uønsket underhudsfett og kroppsform
  - hvordan spise eller trene meg feitere?
  - Vektøkning, gått opp 3 kilo på 2 uker!
  - Hvordan øke forbrenningen?
  - Går ikke ned i vekt, trener jeg feil?
  - Dansespill- er det trim?
  - Kan man bygge muskler samtidig som man slanker seg?
  - jente med høy forbrenning: Hvordan gå opp i vekt?
  - Framgangen har begynt å stagnere
  - Hvordan få vekk fettet på magen?
  - Jogger 15 km på 1,5 timer, riktig treningstype/men
  - Hva bør jeg spise?
  - Spørsmål om trening, kosthold og slanking..
  - Proposjonsproblemer, for store lår og hofter
  - Vekten har stagnert, jeg går ikke mer ned
  - gå opp i vekt
  - Trening/slanking
  - Hvordan går jeg ned i vekt effektivt?
  - Hvordan reduserer jeg fettet på magen?
  - feit son hulken og går ikke ned i vekt
  - mannepupper
  - Kirurgi nødvendig hvis mye løs hud?
  - Hva kan jeg gjøre med strekkmerker?
  - Undervektig, skadelig?
  - Jeg må ned i vekt, har du noen gode tips?
  - Vil bli sterkere, men ikke tyngre
  - Sunt/usunt fett på magen.
  - Trening uten å gå ned i vekt..?
  - noen som kan hjelpe meg?
  - 10 min. sykling brenner 100 kalorier?
  - Stabil vekt, hvordan oppnår jeg det?
  - Hvordan få spenst?
  - Hvordan få fram six-packen?
  - Ergometersykkel, trener med vekta går ikke ned
  - Vil bli litt tjukkere
  - strammere hud?
  - Fettprosent
  - Mulig å gå ned 10 kilo på 4 uker?
  - Frukt og Grønt, ned i vekt?
  - Psykologisk press- redusert prestasjon, hva kan gj
Annonser



 

Sett som startside | Legg i favoritter

Copyright © 2000 - 2020

Informasjon du finner på Fjalar sine nettsider erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell og har ikke forebyggende, helsebevarende eller rehabiliterende mål. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson innen helsevesenet.