Fjalar!  Helse
Mineralerguide
HJEMTrim & Fitness > Vekt & Kosthold > Mineralerguide >
 
Relateret tema
  - Jern
  - Kalium
  - Kalsium
  - Kobber
  - Krom
  - Magnesium
  - Mangan
  - Molybden
  - Selen
  - Sink

Sponsede linker

Kontaktlinser!
YourLenses selger kontaktlinser via internett i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland.

Gymgrossisten
Gymgrossisten er Nordens største e-handelsplass for trening, mosjon, diett og kosttilskudd.

LensWay
- Opp til 50% billigere kontaktlinser - Raske leveranser: 95% av alle ordre sendes innen 20 timer

Ønsker du å annonsere?
Klikk her!

Spør ekspertene om
 - Alder
 - Belasningsskader
 - Forbrenning
 - Komme i gang
 - Kondisjon
 - Kosthold
 - Kroppsvekt
 - Motivasjon
 - Muskelbygging
 - Oppstramming
 - Opptrening etter sykdom
 - Overtrening
 - Rusmidler og narkotika
 - Slanking
 - Smerter og skader
 - Styrketrening
 - Teknikk
 - Trening
 - Treningsopplegg

Mineralguide

Jern er nødvendig for å overleve, kvinner trenger mer jern enn menn, og bør ofte ta ekstra tilskudd. Jern stimulerer veksten og styrker motstandskraften mot sykdommer.

>>>Les mer

Sink

Et livsviktig spormineral og antioksidant. Viktig for smakssansen, fordøyelse og stoffskiftet.

>>>Les mer

Selen

En av de primære antioksidantene (sammen med vitamin E og C). Og således svært viktig. Mange undersøkelser viser at høye selenforekomster i kroppen også forebygger hjerte-karsykdommer. Gunstig mot hetetokter og problemer i overgangsalder.

>>>Les mer

Molybden

Hjelper til med omdannelsen av karbohydrater og fett. Det er også en del av det enzymet som har ansvaret for kroppens opptak av jern. Forhindrer anemi (”blodmangel”), godt for eget velbefinnende.

>>>Les mer


ANNONSE

Mangan

Nødvendig for opptaket av biotin, og vitaminene B1 og C. Bra for hukommelsen og nervene. Inngår som antioksidant i flere enzymer. Nødvendig for god fordøyelse.

>>>Les mer

Magnesium

Magnesium er involvert i de fleste kjemiske prosesser som foregår i kroppen, og er derfor ansett som et meget viktig mineral. Nødvendig for kroppens opptak av vitamin C.

>>>Les mer

Krom

Kan forebygge diabetes 2, fint for blodtrykket. Mangel på krom gjør at man får lyst på søtsaker. Forskning viser at det sannsynligvis er en sammenheng mellom for lite krom og åreforkalkning og blodpropp.

>>>Les mer

Kobber

Nødvendig for at jern skal omdannes til hemoglobin (viktig for produksjonen av røde blodlegemer), og for utnyttelse av vitamin C.

>>>Les mer

Kalsium

Kalsium er det mineralet vi har mest av i kroppen. Normalt har vi ca. 1,2 kg. Skjelettet og tennene er bygget opp av bl. annet kalsium. For at kalsium skal bli absorbert av kroppen må vi også tilføre vitamin D.

>>>Les mer

Kalium

Stor betydning for kroppens syrebalanse. Kalium hjelper til med å regulere vannbalansen og hjerterytmen. Bidrar til å fjerne avfallsstoffer, og hjelper til med å redusere høyt blodtrykk.

>>>Les mer

Jern

Jern er nødvendig for å overleve, kvinner trenger mer jern enn menn, og bør ofte ta ekstra tilskudd. Jern stimulerer veksten og styrker motstandskraften mot sykdommer.

>>>Les mer

Annonser

Mest leste artikler
Mineralguide
Jern er nødvendig for å overleve, kvinner trenger mer jern enn menn, og bør ofte ta ekstra tilskudd. Jern stimulerer veksten og styrker motstandskraften mot sykdommer.

Klikk for å lese mer!


 

Sett som startside | Legg i favoritter

Copyright © 2000 - 2018

Informasjon du finner på Fjalar sine nettsider erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell og har ikke forebyggende, helsebevarende eller rehabiliterende mål. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson innen helsevesenet.