Fjalar!  Helse
HJEMTrim & Fitness > Fordeler >
Relateret tema
  - Endre ditt liv
  - Ha det moro
  - Se yngre ut

Sponsede linker

Barn i magen fra A til Å
Boka tar for seg både tida før og etter du blir gravid, barseltida og de første ukene etter fødselen.

Proteinfabrikken
Proteinfabrikken er Norges største produsent og leverandør av kosttilskudd og sportsernæring.

LensWay
- Opp til 50% billigere kontaktlinser - Raske leveranser: 95% av alle ordre sendes innen 20 timer

Gymgrossisten
Gymgrossisten er Nordens største e-handelsplass for trening, mosjon, diett og kosttilskudd.

Kontaktlinser!
YourLenses selger kontaktlinser via internett i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland.

Ønsker du å annonsere?
Klikk her!
Sunn mat på farten

Kjøper du ofte hurtigmat eller annen tilberedt mat på farten, er det lett å få i seg mer fett, salt, sukker og/eller energi enn du er klar over.


av Kristin Børve    Oppdatert 04.06.2015 14:05:25   

Del på Facebook
annonse

Forslag til mat på bilturen

• Godt grovt brød i tykke skiver eller grove rundstykker/bagetter delt i to. Varier gjerne med grove wraps og sandwich.

• Bruk myk margarin som underlag for pålegg som kokt skinke, kalkun, ost, røkelaks, fiskekaker eller hardkokte egg og kaviar. Grillet kylling delt i biter er også et godt alternativ.

• Grønsaker som gulrot, agurk, tomater, reddiker og paprika, gjerne delt opp i skiver.

• Frukt som eple, pærer, bananer og druer. Melon, kiwi eller ananas er også godt på tur og kan skjærest opp og oppbevares i boks.

• Rester fra middagen kan fint være turmat til dagen etter.

• En plastboks med ferdig oppkuttet salat med kikerter, linser eller andre belgvekster egner seg godt til bilturen. Bland gjerne inn litt fisk, kylling eller kjøtt. Matyoghurt eller dressing av olje/eddik på flaske kan blandes i like før salaten skal spises, så holder den seg sprø og frisk. Spis gjerne med grove rundstykker eller bagetter til.

• Rikelig med vann og termoser med kokende vann, teposer og pulverkaffe hører med.

• Fyller du en flaske med vann en tredjedels full, legger den i fryseren over natta, og så etterfyller dagen etterpå, så har du kaldt vann i hele neste dag.

Ta aktive bilpauser

Det kan bli ubehagelig å sitte for lenge i bil både for barn og voksne. Det er derfor viktig å stoppe ofte for å strekke på føttene og få blodomløpet i gang.

Ta med en frisbee, en ball, hoppetau eller annet utstyr som kan brukes til lek og aktivitet i pausene. Å gå eller løpe rundt bilen kan også være et aktivt alternativ.



Kilde:helsenorge.no


ANNONSE
Annonser

 

Sett som startside | Legg i favoritter

Copyright © 2000 - 2017

Informasjon du finner på Fjalar sine nettsider erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell og har ikke forebyggende, helsebevarende eller rehabiliterende mål. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson innen helsevesenet.