Fjalar!  Helse
HJEMTrim & Fitness > Aktiviteter >
Relateret tema
  - Aerobics
  - Basketball
  - Dansing
  - Golf
  - Jogging
  - Løping
  - Rulleskøyter
  - Ski
  - Skøyter
  - Spasering
  - Spinning
  - Svømming
  - Sykling
  - Tennis
  - Yoga

Sponsede linker

LensWay
- Opp til 50% billigere kontaktlinser - Raske leveranser: 95% av alle ordre sendes innen 20 timer

Gymgrossisten
Gymgrossisten er Nordens største e-handelsplass for trening, mosjon, diett og kosttilskudd.

Kontaktlinser!
YourLenses selger kontaktlinser via internett i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland.

Barn i magen fra A til Å
Boka tar for seg både tida før og etter du blir gravid, barseltida og de første ukene etter fødselen.

Ønsker du å annonsere?
Klikk her!
Yoga

Yoga er en eldgammel disiplin som ble etablert i India for ca 4000år siden som en metode for meditasjon (yoga er et sanskrit ord som betyr ”forbinnelse, union”).


av Ingrid Korneliussen    Oppdatert 05.09.2006 20:04:03   

Del på Facebook
annonse

Det er en filosofi, ikke en religion, som fokuserer på å fremkalle mental og fysisk bevissthet gjennom en serie av holdninger som fremkaller avslappelse, velvære og fysisk mosjon. Yoga er en utøvelse som er bra for mennesker på omtrent alle mosjonsnivåer eller alder.

Å begynne

Meld deg på en yogatime så vil du lære om de forskjellige posisjonene, og den rette måten å gjøre det på. Etter at du har lært deg de grunnleggende, kan du praktisere yoga hvor som helst, når som helst.

Målområder

Det er mange forskjellige typer yoga, fra den fredlige til den veldig fysiske utfordringen. Men alle typene fremmer fleksibiliteten, og et pluss, muskelstyrke, som etter tid vil gi deg en god positur og lange, tynne muskler. Mange former for yoga vil gjøre deg svett, men yoga generelt sett er ikke som aerobic. Andre plusser: siden det er en form for meditasjon, hjelper det med å dempe stress. Det forbedrer òg balansen og konsentrasjonen din.

Varme opp og avkjøle

Yoga innblander både en oppvarming og en avkjøling i disiplinen. Siden yoga er omfattet av strekking, så vil du ikke trenge å gjøre noe før du begynner, hvis ikke du har muskler som er spesielt stramme. Du bør kanskje ha et par minutter der du gjør klar tankene, og forbereder deg mentalt til timen.

Instruktøren din bør ha en avkjølning, men hvis ikke instruktøren tilbyr en eller hvis du praktiserer yoga hjemme, bare rist kroppen din og gå litt rundt i et par minutter.

Kilde:Self.com


ANNONSE
Annonser

 

Sett som startside | Legg i favoritter

Copyright © 2000 - 2017

Informasjon du finner på Fjalar sine nettsider erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell og har ikke forebyggende, helsebevarende eller rehabiliterende mål. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson innen helsevesenet.