Fjalar!  Helse
HJEMTrim & Fitness > Aktiviteter >
Relateret tema
  - Aerobics
  - Basketball
  - Dansing
  - Golf
  - Jogging
  - Løping
  - Rulleskøyter
  - Ski
  - Skøyter
  - Spasering
  - Spinning
  - Svømming
  - Sykling
  - Tennis
  - Yoga

Sponsede linker

Gymgrossisten
Gymgrossisten er Nordens største e-handelsplass for trening, mosjon, diett og kosttilskudd.

Kontaktlinser!
YourLenses selger kontaktlinser via internett i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland.

Barn i magen fra A til Å
Boka tar for seg både tida før og etter du blir gravid, barseltida og de første ukene etter fødselen.

Proteinfabrikken
Proteinfabrikken er Norges største produsent og leverandør av kosttilskudd og sportsernæring.

LensWay
- Opp til 50% billigere kontaktlinser - Raske leveranser: 95% av alle ordre sendes innen 20 timer

Ønsker du å annonsere?
Klikk her!
Swing

Swing er den ultimative partnerdansen, en blanding av mye energi med gammeldags sjarm.


av Ingrid Korneliussen    Oppdatert 12.07.2006 20:03:56   

Del på Facebook
annonse

Denne populære dansen utformet fra Lindy Hop på 30-tallet, utviklet med jazz og storbandsperioden og så spredd ut i minst åtte ulike typer, som for eksempel country swing og rockabilly.

Det er en god måte å treffe andre mennesker på siden du trenger en partner for å danse swing. Hvis musikk er din ting vil du elske å danse til de klassiske tonene av Benny Goodman, Glenn Miller og Duke Ellingtong. Swing er også bra for mennesker som synes at trening er rutinearbeid. Du vil bli så grepet av læringen av trinnene at du ikke vil forstå at du trener.


Å begynne

På grunn popularitetsbølgen er det swing kurs overalt. Mange lokale organisasjoner tilbyr kurs og noen treningsklubber begynner også med det. Å ta et kurs i swing er en god måte å lære de grunnleggende prinsippene og du er garantert en partner.


Målområder

Siden dans er forløperen for moderne aerobic er det enkelt å se hvordan swing forebygger hjerte- og karsykdommer og forbrenner fet, spesielt hvis du ikke tar masse pauser. Det er spesielt godt for rumpemusklene, lårmusklene og hoftemusklene. Swing forsterker musklenes utholdenhet og varighet, og styrker benene.


Oppvarming og avkjøle

Før du går ut på dansegulvet, ta deg tid til å varme opp ved å gå til dansestudioet eller klubben. Når dansingen begynner, start rolig. Det tar fem til ti minutter å varme opp musklene dine, få en høy puls og å begynne å svette (et tegn på at du er klar til å forsette).
Når du er ferdig er det viktig med avkjøling for å få hjerterytmen gradvis på et normalt nivå. Spaser rundt i studioet i et par minutter etter timen.

Husk å strekk ut de følgende muskelgruppene etter at du har varmet opp for å forebygge skader og igjen etter trening for å forbedre fleksibiliteten og forebygge ømhet:

Armmuskler og lårmuskler.

Kilde:Self.com


ANNONSE
Annonser

 

Sett som startside | Legg i favoritter

Copyright © 2000 - 2017

Informasjon du finner på Fjalar sine nettsider erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell og har ikke forebyggende, helsebevarende eller rehabiliterende mål. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson innen helsevesenet.