Fjalar!  Helse
HJEMTrim & Fitness > Aktiviteter >
Relateret tema
  - Aerobics
  - Basketball
  - Dansing
  - Golf
  - Jogging
  - Løping
  - Rulleskøyter
  - Ski
  - Skøyter
  - Spasering
  - Spinning
  - Svømming
  - Sykling
  - Tennis
  - Yoga

Sponsede linker

Gymgrossisten
Gymgrossisten er Nordens største e-handelsplass for trening, mosjon, diett og kosttilskudd.

Kontaktlinser!
YourLenses selger kontaktlinser via internett i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland.

Barn i magen fra A til Å
Boka tar for seg både tida før og etter du blir gravid, barseltida og de første ukene etter fødselen.

Proteinfabrikken
Proteinfabrikken er Norges største produsent og leverandør av kosttilskudd og sportsernæring.

LensWay
- Opp til 50% billigere kontaktlinser - Raske leveranser: 95% av alle ordre sendes innen 20 timer

Ønsker du å annonsere?
Klikk her!
Tennis

For en treningsøkt i helgen som føles som spill, er tennis tingen! Det konkurrerende elementet av tennis holder deg utfordret, mens den konstante fram-og-tilbake bevegelsen gir leggene dine trening.


av Ingrid Korneliussen    Oppdatert 02.07.2006 16:07:01   

Del på Facebook
annonse

Hvis du er ny i denne sporten, ikke bekymre deg: din hånd-øye koordinasjon, balanse og hurtighet vil forbedres med øving.


Å begynne

Selv om du kan ta med deg en racket til hvilken som helst offentlig bane og slå baller fram og tilbake er det best å melde seg på hos en godkjent tennislærer først. En profesjonell vil vise deg de korrekte teknikkene for å treffe ballen slik at du ikke blir skadet. Han eller hun kan også anbefale den riktige racketen for din spillestil og ditt dyktighetsnivå. Hvis du ikke eier din egen racket kan du ofte låne en fra en klubb.


Målområder

Tennis forbedrer fleksibilitet i leddene, spesielt i hoftene og skulderen som du bruker til å serve med. Tennis framkaller musklene dine og gjør de elastiske. Spesielt armene, lårene, skuldrene og øvre rygg. Når spillerne blir bedre blir treningen mer intens ettersom ferdighetene forbedres, mest fordi det tar lengre tid å spille hver omgang.


Oppvarming og avkjøling

Du bør varme opp musklene i fem til ti minutter før du spiller tennis for å minske risken for skade. Slå ballen forsiktig fram og tilbake et par ganger bør være tilstrekkelig nok.
Hvis du har spilt en lett kamp kan du spasere rundt på banen for å plukke opp baller som avkjøling. Hvis du har spilt en intens kamp som har gjort at du har fått høy hjerterytme bør du spasere rundt til den gradvis blir normal.

Husk på å strekk ut de følgene muskelgruppene etter du har varmet opp for å forebygge skader og igjen etter trening for å forbedre fleksibiliteten og forebygge ømhet:

Armmusklene, hoftemusklene, lårmusklene, skuldrene, triceps, øvre og nedre rygg.

Kilde:Self.com


ANNONSE
Annonser

 

Sett som startside | Legg i favoritter

Copyright © 2000 - 2017

Informasjon du finner på Fjalar sine nettsider erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell og har ikke forebyggende, helsebevarende eller rehabiliterende mål. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson innen helsevesenet.