Fjalar!  Helse
HJEMTrim & Fitness > Aktiviteter >
Relateret tema
  - Aerobics
  - Basketball
  - Dansing
  - Golf
  - Jogging
  - Løping
  - Rulleskøyter
  - Ski
  - Skøyter
  - Spasering
  - Spinning
  - Svømming
  - Sykling
  - Tennis
  - Yoga

Sponsede linker

LensWay
- Opp til 50% billigere kontaktlinser - Raske leveranser: 95% av alle ordre sendes innen 20 timer

Kontaktlinser!
YourLenses selger kontaktlinser via internett i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland.

Gymgrossisten
Gymgrossisten er Nordens største e-handelsplass for trening, mosjon, diett og kosttilskudd.

Ønsker du å annonsere?
Klikk her!
Golf

Det er ikke så rart at millioner av mennesker er avhengig av golf. Man kan spille denne sporten i vakre omgivelser med så mange mennesker som du vil. Og fordi golf er så bra for kroppen, er golf en sport på livstid.


av Ingrid Korneliussen    Oppdatert 02.07.2006 15:35:56   

Del på Facebook
annonse

Å begynne

For å lære hvordan å svinge køllen og kontrollere hvor ballen går, må du ta golftimer. Selv om gruppeundervisning er tilgjenglig er privattimer den mest effektive måten å lære golf på.

Når du har lært deg det grunnleggende, bruk tid på treningraden og banen. På treningsraden arbeider du med svingmekanismen. Når du treffer kursen til hullet er du like utsatt for alt: regler, etikette og kursforhold. For å unngå å treffe folk med ballen, spill golf midt i uken eller på en ettermiddag i helgen. Hvis du ikke har dine egne køller kan du til vanlig få leie.


Målområder

Selv om golf ikke er det mest effektive treningen for å komme i god form, har den sine fordeler. Du får det meste ut av golfrunden hvis du går hele banen: den over ”five-plus-mile” turen gjør at du bruker kalorier og forbedrer hjertehelsen din. Hvis du bærer køllene dine selv får du sterkere kropp. Golf forbedrer også hånd-øye koordinasjonen.


Oppvarming og avkjøling

For å unngå skader er det veldig viktig å strekke ut på forhånd, fokusert på nakken, skuldrene, armene og ryggen. Du kan også svinge køllen fram og tilbake for å løse opp overkroppen din.

Siden golf ikke er aerobic intens trenger du ikke å roe ned hjerterytmen. Bare strekk ut armene, skuldrene og ryggen.

Husk å strekk ut de følgene hovedmuskelgruppene etter du har varmet opp for å unngå skade og igjen etter trening for å forbedre fleksibiliteten og forebygge ømhet:

Lårmusklene, armmusklene, hoftemusklene og over og underryggen.


Kilde:Self.com


ANNONSE
Annonser

 

Sett som startside | Legg i favoritter

Copyright © 2000 - 2018

Informasjon du finner på Fjalar sine nettsider erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell og har ikke forebyggende, helsebevarende eller rehabiliterende mål. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson innen helsevesenet.