Fjalar!  Helse
HJEMErotikk & Samliv > Seksuelle problemer > Fortidlig utløsning >

Sponsede linker

Gymgrossisten
Gymgrossisten er Nordens største e-handelsplass for trening, mosjon, diett og kosttilskudd.

Kontaktlinser!
YourLenses selger kontaktlinser via internett i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland.

Barn i magen fra A til Å
Boka tar for seg både tida før og etter du blir gravid, barseltida og de første ukene etter fødselen.

Proteinfabrikken
Proteinfabrikken er Norges største produsent og leverandør av kosttilskudd og sportsernæring.

LensWay
- Opp til 50% billigere kontaktlinser - Raske leveranser: 95% av alle ordre sendes innen 20 timer

Ønsker du å annonsere?
Klikk her!
Dette kan bedre sexlivet flere hakk.

Det er en kjent sak at kvinner bør gjøre jevnlige knipeøvelser for underlivet for å opprettholde sterke PC-muskler, men visste du at dette er noe også menn bør gjøre?


av Nathalie Nilsen    Oppdatert 24.08.2012 18:23:16   

Del på Facebook
annonse

Menn bør blir mer bevisst på at knipeøvelsene har spesielt god innvirkning på sex.

Gjør mannen knipeøvelser, vil han få en bedre følelse i bekkenet, og kjenne at han har mer kontroll over sexen.

Holder utløsningen tilbake

Muskler i bekkenbunnen vanligvis ikke blir brukt like mye hos menn, som hos kvinner, og at de derfor blir slappe og dårlige.

Denne muskelgruppen hjelper mannen å holde både urin igjen og også kunne holde utløsning tilbake om denne kommer for tidlig. Det siste er det mest vanlige seksuelle problemet hos menn, nemlig for tidlig utløsning. Ved knipeøvelser kan man bedre kontroll av både urin og utløsning.

Knipeøvelser for menn er en gammel teknikk som er mye brukt i historisk indisk medisin og yoga for å forbedre menns seksualevne og styre utløsningen.

Å gjøre knipeøvelsen vil altså både bedre kraften ved utløsningen og styrke urinveienes og endetarmens lukkekraft. Det er uten tvil nyttig for mannen å styrke musklene som bedrer utløsningskraften og ståevnen.

Trening av PC-musklene

  • PC er en forkortelse for det latinske ordet for bekkenbunnsmusklene Pubococcygeus.

  • Bekkenbunnsmusklene er grupper med muskler som henger som et nett i bekkenbenet. En av disse muskelgruppene, ofte kalt PC–musklene, går fra pubesbenet bakover rundt vagina/urinrøret og anus til halebenet. Den er viktig for at urethra (urinrøret) og rektum skal fungere korrekt både for menn og kvinner. Man bruker PC-musklene f.eks når man kniper når blæretrykket blir faretruende stort eller når man stopper strålen under urinering.

  • For kvinner er trening av PC-musklene sterkt anbefalt for å helbrede, redusere og unngå stressinkontinens. Sterke PC-muskler kan også gjøre fødselen lettere. Trening øker blodgjennomstrømningen til genitalområdet, samtidig som selve styrken i PC-musklene har betydning for evnen til å oppnå orgasme ved samleie og for opplevelsen av den.

  • For menn øker trening av PC-musklene blodgjennomstrømningen til genitalområdet og fremmer dermed potensen/ereksjonen.

  • PC-musklene er den eneste muskelen mannen med egentrening kan bruke til å være herre over ejakulasjonen.

  • De trenes med knipeøvelser. Undersøkeleser viser at kun halvparten av kvinnene er i stand til å gjøre knipeøvelser uten instruksjon korrekt og effektivt. Mye energi brukes isteden til å spenne mage-, sete- og lårmusklene. Trening av PC-musklene må gjøres korrekt og effektivt - ellers er det bare bortkastet tid. Ikke overtren i begynnelsen - musklene kan reagere med krampe, og det kan være ubehagelig.

  • Når man vet at det er de riktige musklene man kniper med, og ingen andre, kniper man så hardt man kan i 5-10 sekunder med en like lang hvilepause. Det kan man gjøre i serier av 10 flere ganger om ganger om dagen hvorsom helst og når som helst.


Det er også nødvendig for menn å forstå at de ikke trenger å være flaue over å gå til legen for å få undersøkt penisen sin. Glemmer menn å ta vare på underlivet sitt gjennom legesjekk og egensjekk, kan det få katastrofale følger.

Kilde:www.norskhelesinstitutt.no


ANNONSE
Annonser

 

Sett som startside | Legg i favoritter

Copyright © 2000 - 2017

Informasjon du finner på Fjalar sine nettsider erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell og har ikke forebyggende, helsebevarende eller rehabiliterende mål. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson innen helsevesenet.